6/8/08

De profundis


Κάθε βήμα και ένας κύκλος. Κάθε νέο ξεκίνημα και η αρχή του. Κάθε τέλος φέρνει κάτι άλλο. Μια αλληλουχία από κύκλους φτιαγμένους από άσπρη κιμωλία σε μαυροπίνακα. Πάντα σχεδιασμένους με το χέρι ... για να φαίνεται το τέλος που ενώνεται με την αρχή.

Σαν χτες μου φαίνεται που έκλεισε ο προηγούμενος. Πότε πέρασαν τα χρόνια; Πότε το καλοκαιρινό φουστανάκι έγινε γυναικείο φόρεμα και κρύφτηκε κάτω από την τήβεννο; Πότε το κοριτσάκι μεταλλάχθηκε σε γυναικούλα χωρίς να περάσει ποτέ από το σκαλί της γυναίκας; Αν η ανασφάλεια πηγαίνει χέρι χέρι με το συμβιβασμό και πόσο της κόστισε αυτό το αλισιβερίσι θα ήθελα κάποτε να τη ρωτήσω. Μη γελάς, σοβαρά, θα το κάνω ...
Εκείνη έλειπε. Όχι γενικώς και αορίστως. Ειδικώς και σε σένα. Μην το σκέφτεσαι. Μην της κακιώνεις.

Θύμισε μου πότε ήταν που πρωτοανεβήκαμε εκείνα τα σκαλιά για να τα κατεβούμε χρόνια μετά πιο ώριμοι, δώρο με μια σκολίωση ο καθένας και μια εφηβεία που είχε φτάσει αισίως προς το τέλος της. Γλιστρούσαν τα τακούνια μου θυμάσαι; Πρώτη φορά έβαζα ψηλοτάκουνα. Το φόρεμα εκείνο δεν το ξαναφόρεσα από τότε. Κι ας μου άρεσε. Φυλαγμένο στο δεξί μέρος της ντουλάπας το έχω ...

Δεν είναι που φοβάμαι τις νέες αρχές... Είναι που το τέλος πάντα είναι ψυχοφθόρο. Έχω αγωνιστεί γι' αυτό το τέλος. Για το κάθε τέλος. Μπορώ να παραδεχτώ ότι το προκάλεσα πρώιμα. Κι αυτό και τα προηγούμενα. Κι ας έχει η συνταγή ένα κουταλάκι του γλυκού αγωνία, μια πρέζα ανασφάλεια και στην άκρη του κουταλιού φόβο. Έχει γενναίες δόσεις ονείρων. Και έτσι η συνταγή δεν γλυκίζει, πολύ και δεν λιγώνει.

Δεν είναι που βαρέθηκα ... Είναι που δεν θέλω να βλέπω καταστάσεις να φθείρονται. Είναι που είμαι και από τη φύση μου απαιτητική, δύσκολος άνθρωπος. Σιχαίνομαι τις δήθεν ευγένειες. Τις δήθεν καλοσύνες. Άμα με βρίσεις θα το εκτιμήσω ίσως γιατί αν μου πεις ψεύτικα ότι με συμπαθείς περιμένω πως και τι ο καθωσπρεπισμός που κουβαλάς μέσα σου να εκραγεί και να σε φασκελώσει.

Είναι Αύγουστος και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα τον ξεχάσω ποτέ. Όπως και εκείνον πριν από πέντε χρόνια. Αύγουστος, μήνας μεταβατικός, κουβαλάει πάνω του ζέστη, κούραση και προσμονή ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: