15/4/09

Πάσχα στα πέτρινα χωριά


click εδώ... ταξίδι στο όμορφο Βόιο Κοζάνης

Λένε, Χριστούγεννα στην πόλη και Πάσχα στο χωριό. Και η αλήθεια είναι ότι τις μέρες τούτες στην πόλη δεν τις καταλαβαίνεις καθόλου. Ακόμη κι αν δεν είναι καμιά τερατούπολη, η μαγεία χάνεται και όλα μοιάζουν στημένα. Ο κόσμος δεν μπορεί να αισθανθεί κατάνυξη μέσα στους τρελούς ρυθμούς που ζει και κινείται. Οι γιορτές περνάνε και το μόνο που μένει είναι μια κούραση από το τρέξιμο για να ετοιμάσεις το πασχαλινό τραπέζι. Δεν ξέρω πως τα έχουμε καταφέρει και όλα στρέφονται γύρω από αυτό. Η εκκλησία, τα δρώμενα, το συναίσθημα χωμένα βαθιά μέσα μας, σχεδόν ξεχασμένα.


click εδώ... ταξίδι στα Γρεβενά

Από μικρό παιδί άκουγα κάθε Πάσχα τον πατέρα μου να λέει με παράπονο, ότι δεν έχουμε χωριό να πάμε. Γονείς δεν γνώρισε ποτέ, ένας αδερφός κι αυτός χαμένος στην άλλη άκρη της γης. Να νιώσουμε κι εμείς, όπως άλλες οικογένειες, που άφηναν την πόλη και τις μέρες τούτες πήγαιναν στους παππούδες στο χωριό. Θυμάμαι τη λύπη στο πρόσωπο του. Και τώρα καταλαβαίνω, ότι ήταν και δική του ανάγκη αυτή. Πέρα από το ότι ήθελε να ευχαριστήσει την οικογένεια του.

Μιας λοιπόν και δεν έχω χωριό, επέλεξα το φετινό Πάσχα να το περάσω στην Κοζάνη. Θαρρώ είναι πολύ καλύτερα από ότι στη θεσσαλονίκη. Μαζί με τη μητέρα μου έχουμε ένα σωρό πράγματα να κάνουμε τις μέρες τούτες, και μου αρέσει αυτό. Μου φαίνεται ότι για πρώτη φορά δεν θα γρινιάξω, ούτε θα πάω κόντρα στην παράδοση. Θέλω να συμμετάσχω σε ότι κάνουν εδώ, και να το ζήσω.

Άρωμα πασχαλιάς, κι ας είμαι σε πόλη...

Δεν υπάρχουν σχόλια: