18/6/09

Το αλογάκι της θάλασσας...


























Ο ιππόκαμπος είναι το συναρπαστικότερο ψάρι που υπάρχει, τόσο περίεργο που πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ένα μυθικό πλάσμα. Εξ όψεως, ο ιππόκαμπος είναι ένας συνδυασμός ζώων, αφού έχει κεφάλι αλόγου, ουρά πιθήκου, μάρσιππο όπως το καγκουρό, ανεξάρτητα κινούμενα μάτια όπως οι σαύρες και τέτοια δυνατότητα να αλλάζει χρώματα που θα έκανε ένα χαμαιλέοντα να πρασινίσει από τη ζήλια του.

Το λεγόμενο αλογάκι της θάλασσας, ο μικρός ιππόκαμπος πήρε το όνομά του από το χαρακτηριστικό κεφάλι του που μοιάζει με αλόγου. Ζει σε ποώδη λιβάδια των ωκεανών. Μόνο αυτό το ψάρι κολυμπάει όρθιο σε κάθετη στάση. Ο ιππόκαμπος με το μακρουλό του στόμα τρώει μικροσκοπικά οστρακοειδή και ψαράκια. Όταν αυτά περνούν μπροστά του τα ρουφάει σαν ηλεκτρική σκούπα. Την εποχή της αναπαραγωγής, η θηλυκή ιππόκαμπος βάζει τα αυγά της στην κοιλιά του αρσενικού από ένα άνοιγμα σαν τσέπη. Το αρσενικό θα πρέπει να τα κρατήσει μέχρι να γεννηθούν. Μετά από ένα μήνα τα μωρά είναι αρκετά μεγάλα και η κοιλιά του αρσενικού έχει φουσκώσει. Το αρσενικό πιάνεται από ένα φύκι και από την τσέπη της κοιλιάς του βγαίνει το πρώτο μωράκι. Για μια ή και δύο ολόκληρες μέρες το αρσενικό θα εξακολουθήσει να βγάζει τα μικρά ιπποκαμπάκια πέντε – πέντε. Ας πούμε όμως και ένα αρνητικό! Ο ιππόκαμπος κολυμπάει άσχημα και πολύ αργά. Περνάει τη ζωή του κολλημένος σε βράχια και όταν θέλει να μετακινηθεί του χρειάζονται τουλάχιστον ένα με δύο λεπτά για να διασχίσει μία απόσταση 30 εκατοστών.

Πολλοί παλιότεροι βιολόγοι είχαν τόσο μπερδευτεί με αυτό τον οργανισμό που τον ονόμασαν Ιππόκαμπο (ίππος = άλογο, κάμπος<κάμπη = θαλάσσιο τέρας). Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 35 είδη ιππόκαμπου που διαβιούν σε τροπικές και εύκρατες ζώνες, σε ολόκληρο τον κόσμο. Όλα αυτά τα είδη είναι καταγραμμένα στην Κόκκινη Λίστα Απειλούμενων Ζώων του IUCN, ως είδη υπό εξαφάνιση. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο πωλούνται επιπλέον 42 εκατομμύρια ιππόκαμποι στην αγορά Παραδοσιακής Κινέζικης Ιατρικής. Αυτή η ζήτηση, σε συνδυασμό με την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος συνέβαλε στο να βρεθεί ο ιππόκαμπος στη σημερινή δύσκολη θέση του. Ένα ακόμη γεγονός που προκαλεί σύγχηση είναι ότι στους ιππόκαμπους γεννά το αρσενικό. Πράγματι, είναι οι μόνοι ζωντανοί οργανισμοί στον κόσμο που το αρσενικό κυοφορεί τα έμβρυα. Οι ιππόκαμποι είναι μονογαμικοί – κατά τη διάρκεια της ζωής τους, έχουν μόνο ένα σύντροφο, κι αυτό αποτελεί ακόμη ένα μοναδικό χαρακτηριστικό σε σχέση με τα περισσότερα είδη ψαριών. Είναι το αγαπήμενο μου ψαράκι, κάτι που θα ήθελα να έχω, κι που από μικρό παιδί θεωρούσα γούρι. Δεν ξέρω γιατί... Μάλλον όμως, δεν θα το αποκτήσω ποτέ...



Αφήστε ελεύθερα τα μαγικά ψαράκια να μεγαλώσουν και να στολίσουν τις θάλασσές μας.

Μην τα παίρνετε από την θάλασσα.

Αν μπλεχτούν στα δίχτυα
ελευθερώστε τα.

16 σχόλια:

σταγόνα είπε...

καλημέρα καραβάκι βιαστικό τρεχαντηράκι:):)
εχω κιεγώ αδυναμία στο αλογάκι της θάλασσας και με έκλπηξη απο σένα μαθαίνω ότι τα αρσενικά κυοφορουν τα έμβρυα!!! τωρα τα αγάπησα ακόμα πιο πολύ!!
υπέροχες οι κινούμενες εικονουλες σου!!
το καραβάκι ταξιδευει και τον κόσμο κυριεύει!!

σταγόνα είπε...

σου στελνω την αγάπη μου και πολλές δροσοσταγόνες να έχεις να δροσίζεσαι!!

stratos o ψήστης είπε...

Καλημέρα Αza. Εγώ έχω έναν ιππόκαμπο κειμήλιο από την μητέρα μου.

παλίρροια είπε...

Στα πιο διαυγή νερά που έχω δει ποτέ μου σε παραλία της Κορώνης πέρυσι,είδα ένα ιπποκαμπάκι να κολυμπά πλάϊ μου! Δεν πίστευα στα μάτια μου! Φέτο θα οργανωθώ περισσότερο και με φωτό για βυθό. Επειδή αναφέρεις οτι ειναι και μονογαμικοί τα βρίσκω τώρα ακόμα πιο συμπαθητικούλια!!! Αμα λέω εγώ οτι με ταξιδεύεις!!!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ είπε...

Βλέπεις πόσο δύσκολο είναι να περάσεις έστω και τριάντα πόντους Γλυκερία μου, αν είσαι ο "διαφορετικός"; Μα "να εύχεσαι να 'ναι μακρύς ο Δρόμος".Ξέχνα τα λιμάνια, είναι για τους παροπλισμένους και τους συνταξιούχους.Φιλιά.

Osiris είπε...

Θαυμάσιο post!
Μου άρεσαν πάντα οι ιππόκαμποι.
Και θά 'θελα και εγώ να αποκτήσω έναν.

Μονογαμικοί, ε;
Χμ!...
Πρέπει να... "συζητήσω" μαζί τους.
:)))

Καλό άπόγευμα καραβάκι.

Ανώνυμος είπε...

οκ οκ ακουστε με τωρα λιγο να βαλουμε τα πράγματα στη θέση τους.
1. Η ιπποκαμπίνα ειναι μονογαμικη για τον απλουστατο λόγο....μετα τη γέννα ψοφάει.Αρα τσαμπα τα ευσημα και τα σάλια περι ηθικής κλπ κλπ.
2. Σχεδον κανείς ψαρας δεν τα πετάει ξανα στη Θάλασσα μονο και μόνο επειδη φερνουν γούρι.Αρα τσάμπα και οι οικολογικές παροτρυνσεις.
3. οsiri βρες ακρες για το πως θα γίνει και θα σου στείλω εναν
4.Γλυκάκι σου χρωσταω εναν και εχεις δικιο οτι και να πεις.
5. Η παλίρροια μου ειπε οτι εχεις κανει αναρτηση με φωτο γυναικεία ποδια;Πού ειναι ρε παιδάκι μου εχω κάνει ανω κατω το καραβάκι και δεν την βρίσκω!!!

παλίρροια είπε...

Δεν είπα γυναικεία... άμα λέω κάτι εγώ οτι μόνο για φασαρία είσαι Θαλασσοκράτορα έχω δίκιο. Τώρα κάνε ανω κατω το καραβάκι να μπατάρει..κι έχει κι αέρα..θες να πνιγούμε;;;
Αμέσως να μου τη χαλάσεις με τα ιπποκαμπάκια...
Γλυκερίτσα πες του κάτι κι εσύ...
Άσε που πήγε και μούκοψε ''τον πεύκο''

Καραβάκι είπε...

Σταγονίτσα μου ούτε κι εγώ το ήξερα.Ψάχνοντας ανακάλυψα όλες αυτές τις πληροφορίες και έμεινα έκπληκτη.Χαίρομαι που σε έκανα να τα αγαπήσεις πιότερο τα θαλασσινά αλογάκια!Φιλάκια πολλά πολλά και καλό ξημέρωμα!

Καραβάκι είπε...

Ααααααα έχει και άλλο σχόλιο.... ευχαριστώ σταγονίτσα μου για την αγάπη σου.Σε ευχαριστώ πολύ!

Καραβάκι είπε...

Στράτο σαν φυλακτό να τον έχεις!Είναι δυο φορές τυχερός ο δικός σου ιππόκαμπος.Καλό βράδυ!

Καραβάκι είπε...

Παλίρροια μου δεν έχω δει ποτέ μου ιππόκαμπο.Μόνο σε εικόνες τους έχω συναντήσει.Τυχερή κι εσύ που έχεις την ευκαιρία και τους συναντάς!Καλό σου βράδυ!

Καραβάκι είπε...

Αγγελικούλα μου το όμορφο και εύστοχο σχόλιο....Αλήθεια είναι!Όταν είσαι διαφορετικός όλα κινούνται με άλλους ρυθμούς.Σημασία όμως έχει το να κινείσαι και να μην μένεις στάσιμος.Φιλιά πολλά!Χαίρομαι πάντα όταν σε βλέπω...

Καραβάκι είπε...

Όσιρι αν παιδί μου συζητήσεις μαζί τους,πες τους να περάσουν κι από μένα.Έχω κι εγώ πολλά να τους πω... Σε ευχαριστώ που πέρασες.Καλό βράδυ να έχεις καπετάνιε!

Καραβάκι είπε...

Παλίρροια μου εμένα δεν με ακούει...είναι πολύ ξεροκέφαλος.Όπότε ας τον αφήσουμε να κάνει αυτό που θέλει γιατί αλλιώς θα κάνει καμιά φασαρία και ποιος τον ακούει πάλι...Θα την πληρώσει κι άλλος πεύκος!

fractal είπε...

ΑΖΑ πέρασε από το σπίτι μου , έχω κάτι για σένα.