22/9/08

Το Μήλο Και Το Κουάρκ



Το μήλο είναι μυρωδάτο, εύγευστο, κόκκινο, πρασινοκόκκινο ή πράσινο, χειροπιαστό αντικείμενο. Το κόβεις από τη μηλιά ή το ψωνίζεις από τη λαϊκή της γειτονιάς σου, το πιάνεις, το μυρίζεις, διακρίνεις το σχήμα του, το ζυγίζεις, το ξεφλουδίζεις, το δαγκώνεις, το γεύεσαι. Έχει στενές σχέσεις με τις αισθήσεις σου, εκπροσωπεί το βασίλειο του Συγκεκριμένου.

Το κουάρκ δεν είναι ούτε γλυκό ούτε ξινό, ούτε ζεστό ούτε κρύο, δεν έχει χρώμα ούτε μυρωδιά, είναι άσχημο, δεν έχει δηλαδή κανένα σχήμα, είναι αόρατο, δεν έχει καμία σχέση με τις αισθήσεις σου και το μόνο που κάνει ως ύπαρξη είναι να κινείται αδιάκοπα και να αλληλεπιδρά με τα άλλα κουάρκ. Είναι ένας εκπρόσωπος της χώρας της Αφαίρεσης.

«Το μήλο και το κουάρκ» είναι ένα βιβλίο για τη Διδακτική της Φυσικής. Προτείνει σχέδια μαθήματος για τα πιο σημαντικά γνωστικά αντικείμενα, εκθέτει διδακτικούς μετασχηματισμούς, φωτίζει τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή στο να αφομοιώνει, να αλέθει και να εσωτερικεύει τα ποικίλα διδακτικά αντικείμενα και παράλληλα δίδει έμφαση στο ότι «η διδασκαλία της Φυσικής οφείλει να μοιάζει με τη Φυσική». Και η Φυσική ήταν, είναι και θα είναι ένα ανθρώπινο δημιούργημα που ισορροπεί ανάμεσα στη χώρα του Συγκεκριμένου στην οποία ευδοκιμούν τα μήλα και στην επικράτεια της Αφαίρεσης με τα νετρίνα, τα ηλεκτρόνια και τα αόρατα κουάρκ.

Ο Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας γεννήθηκε στο Κουκάκι της Αθήνας και συναντήθηκε με τη Φυσική σε μια σχολική αίθουσα του έκτου Γυμνασίου Αθηνών. Όταν έγινε η πρώτη γνωριμία, εκείνος ήταν περίπου δεκατεσσάρων, ενώ εκείνη, θυγατέρα της Φιλοσοφίας και του Ισαάκ, είχε ήδη κλείσει τα τριακόσια. Ο έρωτας δεν ξέσπασε κεραυνοβόλος αλλά πολλά χρόνια αργότερα εκείνος έγραψε στο προσωπικό του ημερολόγιο ότι «η Φυσική είναι σαν την τζαζ: όσο πιο πολύ τη γνωρίζεις τόσο σε μαγεύει περισσότερο». Ωστόσο, ενώ τα πήγε καλά με τη Φυσική, εξακολουθεί να είναι μετριότατος μαθητής της τζαζ παρά τις προσπάθειες που καταβάλλει ο γιος του ο Γιάννης. Δίδαξε και εξακολουθεί να διδάσκει Φυσική σε μαθητές Γενικού Λυκείου, ενώ, κατά την τελευταία δεκαετία, διετέλεσε επιμορφωτής δύο περίπου χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Τα τελευταία χρόνια τον έχει απορροφήσει η Διδακτική της Φυσικής. Οι τριάντα περίπου εισηγήσεις σε σχετικά Συνέδρια και τα κείμενα της προσωπικής του ιστοσελίδας users.sch.gr/kassetas φαίνεται να το πιστοποιούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: