15/10/08

Χρυσόψαρο στη γυάλα



«Μια αφρικανική παροιμία λέει: Δεν έχει σημασία πόσο καιρό ένα κούτσουρο παραμένει στο ποτάμι, ποτέ δε γίνεται κροκόδειλος. Παρ όλα αυτά εγώ από καιρό σε καιρό κάνω το λάθος και φαντάζομαι ότι έγινα κροκόδειλος μέσα σε αυτό το μεγάλο ποτάμι που λέγεται Αλβιόνα».

Ετσι αρχίζει το πρώτο μέρος στο πρώτο κεφάλαιο στο πρώτο της μυθιστόρημα η Ντία Μέξη - Τζόουνς «Ο Τζόνι κι εγώ» (Εκδόσεις «Εμπειρία Εκδοτική»).

Η Ντία που γνώρισα ως Penelope στο μεγάλο ποτάμι που λέγεται Διαδίκτυο και ως... κούτσουρο alef στεκόμουν στην ιστοσελίδα της ritsmas τα «Πρόσωπα», που γνώρισα ως επισκέπτη στο Golem δικό μου, μια νύχτα κατασκότεινη στη μέση του πουθενά.

Στη μέση του πουθενά μια νύχτα μια Ρίτσα που δήλωνε και ονοματεπώνυμο (είναι η γνωστή Ρίτσα Μασούρα) έμπαινε να δηλώσει στο παγκοσμίως άγνωστο alef (αυτό που γνωρίζετε είναι το διήγημα του Μπόρχες) ότι εντάξει το πήρα το βιβλίο που προτείνεις και θα σου πω αμέσως μετά!

Αμέσως μετά -δεν γινόταν διαφορετικά- υποχρεώθηκα να της πω τελικά το... κούτσουρο alef ποια ήταν και μετά στο ίδιο ποτάμι γνωριστήκαμε «ψαράκια πολλά». Και πάνω που ισχυριζόμουνα πως δεν χωρά άλλα η... γυάλα, όσα έχω έχω και είναι αρκετά!

Αλλά η Ρίτσα και η Penelope υπήρξαν κεραυνοβόλες φιλίες και η Penelope μάλιστα και από μακριά! Μονάχα τα νερά του ποταμού - Διαδικτύου θα μπορούσαν να μας φέρουν τόσο κοντά!

Φανταστείτε λοιπόν την έκπληξη όταν έμαθα ότι η δική μου Penelope είναι η συγγραφέας Ντία Μέξη - Τζόουνς που υπογράφει από τη γηραιά Αλβιόνα το βιβλίο «Ο Τζόνι κι εγώ» (Johnny -and-me.blogspot.com η ιστοσελίδα της!) Αλλά οι συμπτώσεις στην περίπτωσή μας φαίνεται ότι δεν είχαν τελειωμό! Το βιβλίο κυκλοφόρησε από την «Εμπειρία Εκδοτική» φίλων καλών! Γιώργος Κανελλόπουλος που τόσα μου θυμίζει και τώρα Γιώργος Γιαννούσης, που αγαπώ!

Αλλά επειδή «τα-τυχαία-συναπαντήματα» έτσι και βρίσκεσαι στην ίδια γυάλα, στο ίδιο ποτάμι ή στην ίδια... πίστα δεν έχουν τελειωμό, ήγγικεν και το πλήρωμα του χρόνου και η Penelope - Ντία θα βρεθεί απέναντί μου και μαζί με όλα τα ψαράκια της γυάλας! Εφόσον σε κεντρικό βιβλιοπωλείο επιτέλους συναντηθήκαμε η συγγραφεύς Penelope - Ντία Μέξη - Τζόουνς και οι τρεις... σωματοφύλακες που είναι τέσσερις αυτή τη φορά: το alef που υπογράφει αυτό το κείμενο, η Ρίτσα Μασούρα και ο Μάνος Κοντολέων, φίλος κι αυτός καρδιακός απ τα παλιά! Για να υποδεχθούμε την Penelope και τον Johnny! Συντονιστής μας, ποιος άλλος; Ο Γιώργος Γιαννούσης που έκανε την ιστοσελίδα, βιβλίο σπαρταριστό!

Βρήκα ενδιαφέρον το κείμενο... πρώτα πρώτα η παροιμία! Το κούτσουρο ποτέ δε θα γίνει κροκόδειλος... Στη γυάλα του διαδικτύου όλα τα ψαράκια κολυμπάμε μαζί. Κλεισμένα σε ένα στενό κόσμο. Και πάντα, είτε το θέλουμε είτε όχι, έρχεται η ώρα που συναντιόμαστε...

Δεν υπάρχουν σχόλια: