4/4/09

Συντροφιά με ένα βιβλίο


Ο καιρός μπορεί να ζέστανε αλλά τα βραδάκια έχει ψύχρα ακόμη εδώ πάνω στα βόρεια. Άναψα το τζάκι γιατί κρύωνα, έβαλα πυζάμα, έκανα κι ένα ζεστό κακάο και να μαι. Κοιτάζω το σπίτι που έχει γεμίσει κουνέλια και λαγούς πασχαλιάτικους. Λες και είμαι σε ζωολογικό κήπο μοιάζει. Τα έφερε η μητέρα μου. Δεν κατάλαβα ποτέ γιατί πάντα μου φέρνει τέτοια δώρα, αγορασμένα από καταστήματα παιδικών παιχνιδιών. Μου τηλεφώνησε χτες και γεμάτη χαρά μου είπε, να δεις τι σου πήρα! Χάρηκα κι εγώ, σκέφτηκα κανένα βιβλίο, κανένα παράξενο, τίποτα χρώματα ζωγραφικής. Τελικά τα πασχαλιάτικα κουνέλια εννοούσε! Τι να σημαίνει τώρα αυτό; Να μην το ψάξω καλύτερα σε βάθος. Ας το αφήσω να αιωρείται έτσι στον αέρα, μάλλον είναι το καλύτερο.

Για τον εαυτό της πήρε ένα βιβλίο. Παράξενα πράγματα... από μέρες την άκουγα να το λέει ότι θέλει να το αγοράσει. «Η ευτυχία είναι απόφαση», αυτός είναι ο τίτλος του. Γραμμένο από την Κατερίνα Τσεμπερλίδου η οποία έχει γράψει και το πασίγνωστο best seller «Όχι πια σεξ, μόνο φίλοι». Δεν χρειάζεται καν το διαβάσω. Από ένα βιαστικό ξεφύλλισμα που έκανα θεώρησα ότι πρέπει να το αφήσω στην άκρη. Άλλωστε το βιβλίο που διαβάζω τούτο τον καιρό είναι απείρως καλύτερο. Το βρήκα μέσα στα παλιά μου βιβλία. Ξεχασμένο, κιτρινισμένο από την πολυκαιρία έστεκε στα ράφια δίχως κανείς να του δίνει σημασία. Δεν ξέρω γιατί, αλλά ασυναίσθητα το έπιασα στα χέρια μου και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αποφάσισα πως θέλω να το ξαναδιαβάσω. Γραμμένο από έναν μεγάλο Άγγλο συγγραφέα, τον Ζόζεφ Κρόνιν. Τα «Άγουρα χρόνια» είναι το πρώτο βιβλίο ενός δίπτυχου που συμπληρώνεται με τα «Ώριμα χρόνια». Ο Κρόνιν με τη δυνατή πένα του, την πλούσια φαντασία και την μεγάλη ευαισθησία που χαραχτηρίζει το γράψιμο του πλάθει τις ανθρώπινες ψυχές και μας τις παρουσιάζει σε ένα εκπληκτικό έργο.

Όσο για το βιβλίο της Κατερίνας Τσεμπερλή, αμερικάνικα σενάρια για να αποκτήσεις την ευτυχία. Αυτά τα διαβάζα στα 16 μου. Αλλά πολύ γρήγορα διαπίστωσα, ότι μερικά πράγματα στη ζωή σου δεν τα κατακτάς με συνταγές. Με άλφα, βήτα, γάμα... Ούτε με ένα, δύο τρία... Τα κατακτάς μόνο αν τα δουλέψεις μόνος σου. Βαθιά μέσα μας κρύβεται το μυστικό, κι όχι στις σελίδες τέτοιων βιβλίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: